Praca głosem nie jest misją łatwym. Przede wszystkim wymaga odpowiednich kwalifikacji, jak również doświadczenia. Polski lektor powinien też wyeksponować się wykształceniem kierunkowym, co daje mu przewagę nad konkurencją, ponieważ zapewnia odpowiedni warsztat a także zaplecze do wykonywania tego niełatwego zawodu.
Lektor – na jakie cechy zwrócić uwagę?
Głównie lektorzy powinni charakteryzować się fachowym podejściem do swoich zadań. Bardzo duże znaczenie ma terminowość oraz zapał do pracy. Warto zdawać sobie sprawę, że lektor do promocji powinien posiadać szeroki zakres kwalifikacji lektorskich, tak by był w stanie dostosować się do założeń a także oczekiwań producentów czy reżyserów. Na pewno przydatnym doświadczeniem w zdobywaniu kwalifikacji lektorskich jest praca w w teatrze polskiego radia. Lektor ma tam okazję wcielić się w dziesiątki postaci, pracując nad odpowiednią modulację głosu. Jeśli więc poszukujemy VO do reklamy prześledźmy z dokładnością portfolio kandydatów, tak by wybrać osobę, która posiada bogate doświadczenie w pracy głosem. Zwróćmy także uwagę na wykształcenie kierunkowe, które pozwala na pracę na najwyższym poziomie. Profesjonalne przygotowanie w wymierny sposób przekłada się na jakość usług lektorskich, warto więc wybierać specjalistów, którzy zapewnią naszej produkcji odpowiednią oprawę lektorską. Warto wspomnieć także, że lektorzy występują nie tylko w reklamach, ale także w innych produkcjach takich jak filmy. Jeżeli więc poszukujemy lektora, sprawdźmy portfolio a także wcześniejsze osiągnięcia kandydatów.
Sprawdź również informacje na stronie: VO do reklamy.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.