Identyfikacja wizualna – na czym polega?

Nie każdy, kto ma swoją firmę albo zastanawia się nad jej założeniem jest w stanie wnikliwie określić, jaki wizerunek pragnie jej nadać. Dlatego zadania z takiego zakresu powierza się fachowcom.

Osoby takie najczęściej pracują w agencjach kreatywnych czy reklamowych i jednym z ichniejszym zadań jest obecnie identyfikacja firmy. To wszelkie działania, które zmierzają do opracowania szeroko rozumianego wizerunku firmy. Co się pod nim kryje? Z czym wiążą się takie funkcjonowania? To nic innego jak działania, których misją jest opracowanie czytelnego logo i wszelkich elementów, które w późniejszym czasie będą wykorzystywane w celach promocyjnych.
W przypadku działań, których zadaniem jest identyfikacja wizualna firmy jest wybranie dla niej najbardziej charakterystycznych rozwiązań, jeżeli chodzi o logo czy kolorystykę, jaka danej firmie będzie towarzyszyła non stop. W tym przypadku znaczenie mają wykorzystane barwy i symbole. Bardzo ważne są grafiki czy rodzaj czcionki, jaka będzie się wykorzystywało na przykład przy tworzeniu opakowań. Identyfikacja wizualna firmy zazwyczaj opiera się o te elementy graficzne, które w odniesieniu do danej firmy są najlepiej charakterystyczne. To dzięki nim określone firmy są identyfikowane i rozpoznawane. Dlatego w przypadku każdej z nich opracowywana jest księga identyfikacji i korzysta się z niej w późniejszych działaniach. Wręcz jeżeli opracowaniem identyfikacji wizualnej zajmowała się jedna agencja, to dzięki księdze identyfikacji bez dylematu kolejnymi kampaniami promocyjnymi może zająć się kolejna. Bo w księdze takiej z uwagą opisane zostaną wykorzystane grafiki fonty, czy zestawienia kolorystyczne. Dzięki temu ichniejszym odtwarzanie w późniejszych etapach działania jest banalnie łatwe i możliwe. W każdym takim przypadku istotne jest, ażeby identyfikacja wizualna była zrobiona najlepiej jak się da.
Dodatkowe informacje: www.whiteart.pl/identyfikacja-wizualna.

FacebookTwitterGoogle+Podziel się

1 comment:

Dodaj komentarz