Jak wdrożyć standardy obsługi klienta w firmie

Standardy obsługi klienta w hotelu są niezwykle istotne, bo wpływają bezpośrednio na to, czy hotelowi goście zdecydują się wrócić do hotelu po raz kolejny. Pracownicy recepcji, którzy mają bezpośredni kontakt z gośćmi powinni wykazywać się wysoką kulturą osobistą. Co więcej powinni być empatyczni, życzliwi i dyskretni.

Wielokrotnie goście hotelowi są w danym mieście w całości sami i mogą potrzebować różnego rodzaju pomocy. Zdarza się, że czasami goście proszą hotelowy personel o wezwanie taksówki albo zostawiają wiadomości dla osób, które mają je odwiedzić. Wysoka jakość obsługi w hotelu sprawia, że goście czują się w nim jak w domu i mają poczucie, że traktuje się ich wyjątkowo. Bardzo podobnie, jak norma obsługi klienta w banku, podobnie i w hotelu powinien być wdrożony przy pomocy odpowiednich szkoleń, które przeprowadza się dla personelu. Czasami pracownicy z natury są nieprawdopodobnie empatyczni, mili i starają się pomagać klientom, zyskując ich sympatię i zaufanie. W wielu wypadkach wymaganie jednak pracowników nakierować, co jest istotne i ma znaczenie z perspektywy klienta. W czasach, kiedy to klient decyduje o tym, gdzie chce nocować lub robić zakupy, konkurowanie przy pomocy jakości obsługi jest powszechne. Wielu klientów pragnie zapłacić wyższą cenę za towary lub usługi, ale być w dodatku stosownie obsłużonym. Klienci preferują to, że personel jest grzeczny i próbuje pomagać w rozwiązaniu problemów, które są mu zgłaszane. Należy także pamiętać o tym, że niezadowoleni klienci mogą szybko podzielić się swoją negatywną opinią z innymi, co może przełożyć się na ogólny wizerunek firmy. Nie warto prowokować tego typu sytuacji, zatrudniając przypadkowy personel do spraw związanych z obsługą klientów.

Więcej informacji na stronie: standard obsługi klienta w banku.

FacebookTwitterGoogle+Podziel się

0 comments:

Dodaj komentarz