Linki z artykułów

Ocenia się, że najważniejszą cechą skutecznych artykułów sponsorowanych jest ich merytoryka. Przez to coraz częściej są wybierane aktualne tematy, które są wartościowe pod kątem merytorycznym dla czytelnika. Dotarcie do odbiorców staje się łatwiejsze, jeżeli autor takiego artykułu dostosowuje się do ich potrzeb i oczekiwań. Unika zatem zbyt szczegółowych informacji technicznych, skupiając się na prostocie własnego artykułu. (zamiast z dużą uwagą opisywać markę pewnego laptopa, decyduje się na opisanie technologii obrotowego ekranu, którą używa).

Poprzez artykuł sponsorowany nie chcemy zbyt mocno zachęcać naszych czytelników do zakupu konkretnego produktu. Oni sami mają dojść do takiego wniosku, zatem należy zadbać o to, by informacje w nim ustalone były przekazywane w sposób obiektywny.

Uwieńczeniem skutecznego artykułu sponsorowanego jest jego czytelność i atrakcyjność. Dzięki temu czytelnikom jest o wiele łatwiej przyswoić sobie taką ilość nowych informacji. Pomocne będzie podzielenie go na odpowiednie akapity bądź wydzielone bloki. Przed ważnymi akapitami warto umieścić właściwe śródtytuły, które powinny przyciągać wzrok i wzbudzać chęć do zapoznania się z dalszą treścią.

Świetnym urozmaiceniem każdego tekstu okażą się zdjęcia, filmy , a ponadto infografiki (np. wykresy, tabelki). Należałoby jednakże zadbać o to, by były one kompatybilne z tematyką tekstu i nie przyćmiły jego informacji.

Początek artykułu to zlepek najważniejszych treści, jednakże na samym końcu umieszczamy uzupełniające.

Jakim stylem / językiem pisać artykuł sponsorowany
Cechą wspólną skutecznych artykułów sponsorowanych jest ich prostota. Bardzo duże wykorzystania znajdują w nich krótkie zdania, pozbawione niezrozumiałych słów, wyrażeń i terminologii. Należałoby być natomiast ostrożnym, żeby nie nadużywać przyjacielskich zwrotów i form potocznych. Dzięki temu nasz tekst okaże się skuteczny bez zbędnego spoufalania się z odbiorcami.

Polecany jest czas teraźniejszy, pozytywny typ twierdzeń i strona czynna. Unikamy negatywnych sformułować. I co także istotne, unikamy wszelkich błędów ortograficznych, stylistycznych i składniowych. Zanim więc zdecydujemy się na publikację artykułu, poprzednio wielokrotnie go przeczytajmy.

FacebookTwitterGoogle+Podziel się

1 comment:

Dodaj komentarz