Zapach pomocny w sprzedaży

 

Przyjemny zapach jest dużo bardziej pożądany niż zapach brzydki, nieładny. Ludzie lubią ładne zapachy. Nie bez przyczyny używają pachnących kosmetyków, perfumują się. Wolą pachnieć ładnie. Ładny zapach pożądany jest także w miejscach, w których spędzamy czas. Zapach do domu to coraz najczęściej stały szczegół cotygodniowych zakupów. Odświeżacze do toalet, odświeżacze zapachowe do pomieszczeń, olejki zapachowe czy aerozole odświeżające gwarantują ładny zapach w współzależności od sytuacji.

Branża kosmetyczna wykorzystując ludzką skłonność do ładnych zapachów próbuje wyposażyć rynek w produkty spełniające nasze nadzieja, Zapach do domu, odświeżacz powietrza do samochodu czy zapach do biura musi być przyjemny i trwały. Człowiek lubi, kiedy na każdym kroku ładnie pachnie. Nasze przywiązanie do zapachów używa się także w handlu, o czym ewentualni klienci sklepów nie posiadają pojęcia. W znaczącej liczbie sytuacji praktyki takie stosowane są przez właścicieli tych największych sklepów, marketów i hipermarketów. Jeżeli już w sklepie ładnie pachnie chlebem czy nie dlatego, ze akurat je dostarczono. Ten ładny, właściwie kojarzący się zapach to działanie celowe. Miłe skojarzenia stwarza, że choć czegoś nie potrzebujemy, pójdziemy to kupić. To nic innego jak tak zwany aromamarketing. To technika manipulowania podświadomością ludzką, bodźcowym działaniem na nią. Gdy to człowiek podejmuje decyzje nie dlatego, ze tak planował, niemniej jednak pod wpływem chwili, impulsu. Aromamarketing to nic innego jak strategia handlowa mająca na celu jak największą sprzedaż. Strategia, która funkcjonuje, bo człowiek lubi ładne zapachy.

Więcej treści: zapach do firmy.

FacebookTwitterGoogle+Podziel się

0 comments:

Dodaj komentarz