Filtry cząstek stałych

Restrykcyjne zasady dotyczące dbałości o środowisko nakazują, by samochody emitowały do atmosfery jak najmniej towarów spalania paliwa. W samochodach montuje się specjalne filtry, które mają za zadanie unieszkodliwić pozostałości przenikające do atmosfery i tym samym zadbać o to, by nasze powietrze było po prostu czystsze. W samochodach popularne są filtry do wypalania cząstek stałych.

Z takimi filtrami mamy do czynienia przede wszystkim w przypadku pojazdów z silnikami diesla. Takie samochody są przeznaczone dla bardzo specyficznego grona użytkowników. Chodzi głównie o tych użytkowników, którzy jeżdżą bardzo dużo i często. Takie osoby potrzebują oszczędnych samochodów, a prócz tego chcą posiadać możliwość komfortowej jazdy. Dość oszczędnym typem samochodu jest właśnie samochód z silnikiem diesla, niemniej jednak jest on także przeznaczony tylko i wyłącznie do długich tras. Na krótkich zamontowane w nich filtry DPF lub FAP nie będą mogły spełniać swoich zadań, dlatego, że silniki nie osiągną wystarczająco wysokiej temperatury. Silnik osiąga wyższą temperaturę, kiedy dłużej działa. W zasadzie im dłuższa jest trasa, tym większa jest temperatura silnika. Wypalanie filtrów FAP jest możliwe w warunkach wyższej temperatury, niemniej jednak kiedy trasa jest krótka i silnik nie osiągnie tej wyższej temperatury, cząstki nie zostaną wypalone. Ma to bardzo negatywny wpływ zarówno na stan silnika, jak i całego samochodu, niemniej jednak również na portfel kierowcy, bo częstotliwość wizyt na stacji benzynowej będzie wtedy po prostu większa. Kiedy potrzebna jest regeneracja DPF albo specjalne działania zmierzające do wypalenia tego filtra, powinno się znaleźć renomowany warsztat.

Zobacz również: wypalanie fap.

FacebookTwitterGoogle+Podziel się

0 comments:

Dodaj komentarz