Układ wspomagania kierowniczego

Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego jest bardziej ekonomiczne niż wspomaganie hydrauliczne. Stworzone 20 lat temu wspomaganie elektryczne pomaga nam zaoszczędzić czas i środki finansowe.
Zespół elektronicznego wspomagania kierownicy składa się z urządzenia sterującego, silnika, czujnika momentu obrotowego i czujnika prędkości jazdy naszego samochodu.

Na desce rozdzielczej pojazdu można zauważyć kontrolkę, która jest dodatkowym elementem i ma za zadanie informować nas o wszelkich nieprawidłowościach w działaniu wspomagania kierownicy.
Przykładowymi markami, których niektóre samochody mają elektryczne wspomaganie sa kia czy hyundai. Wspomaganie kia jest lekki, dzięki czemu zmniejsza się koszt do produkcji tych samochodów. Awarie wspomagania kierowniczego zdarzają się stosunkowo rzadko, niemniej jednak stanowią one zagrożenie dla nas i innych uczestników ruchu. Wspomaganie kierownicy kia jest używane przy każdej jeździe autem i należy dbać o czystość układu, ponieważ jest on narażony na działanie czynników zewnętrznych, tj. rdza czy woda. Podczas zbyt długiego i częstego skręcania kierownicą wspomaganie układu kierowniczego może się przegrzać. W trakcie uszkodzenia możemy usłyszeć niepokojące odgłosy w maglownicy lub zauważyć blokadę kierownicy, lub za duży luz. Z maglownicy może być też wyciek. Powinno się się wtedy udać do mechanika.
Gdy nastąpi awaria możemy korzystać z regeneracji maglownicy. Możemy też wymienić ją na nową. Jest to niestety droższy proces niż regeneracja, przy której możemy otrzymać identyczny rezultat.

Zobacz więcej: i30 eps.

FacebookTwitterGoogle+Podziel się

0 comments:

Dodaj komentarz